lørdag, januar 31, 2009

En skillevej

På mange måder er mit liv - endnu en gang - på vej i andre retninger, end dem der var udstukket for blot et kvartal siden. Nogle efter tilfældighedernes princip, andre efter bevidste valg og andre igen, bare fordi livet simpelthen er skruet sådan sammen. Mit liv skal heller ikke være statisk - det skal være i bevægelse og i udvikling - men med en hjemmeboende teenager, er der naturligvis nødt til at være - ihvertfald nogle - faste rammer. Men ellers har jeg dybest set friheden til at vælge til - og fra. Jeg lever ikke godt med for mange faste aftaler, er bedst til at leve efter hvad min mavefornemmelse byder mig den pågælende dag. Det kan man af gode grunde ikke altid byde sine medmennesker, men jeg prøver så langt hen ad vejen jeg kan, at leve i nuet.

At sige farvel til en kærlighed gør ondt. Deværre er jeg der hvor afskeden svier og har gjort det længe. Men jeg tror også at jeg er ved at være der - hvor erkendelsen af, at det vil komme til at kradse mere i min ro i nuet - end det lejlighedsvis vil gøre i mit hjerte - er ved at være opnået. Sporadisk kontakt, vækker for mange slumrende følelser til live og jeg smider bunker af energi efter det, hvergang! Det nytter ikke noget - jeg skal videre - vi skal videre - bare ikke sammen - AWS !!!

At sige goddag til et nyt job, gør jeg på mandag og jeg glæder mig. En helt ny boldgade - fuldstændig. Endnu et spring ud i det uudforskede. Herligt ! Mere herom på mandag ...

Dagen i går og forgårs blev brugt hos diverse kommunale instanser - og det ser heldigvis ud til at forhøjet boligsikring, børnepenge og ændret skattefradrag - kommer til at kompencere for den lønnedgang jeg har valgt at ha' i en periode, med mit nye job. Vi er stadig notorisk på røven økonomisk, men der skulle dog lige være til at vi kan holde hjulene i gang - datteren og jeg - og missepigen naturligvis.

Vi ser hvad der sker - og trives vi ikke med det - så må vi lave det om :-)

Datteren skulle ha' været hos sin far i dag, men hun ligger stille inde under dynen og klager over ubehag. Så der får hun lov at blive liggende i dag - hun skulle jo gerne være frisk til sin ridetime i morgen. Jeg vil nappe mig et lille afbræk i al stilheden og tulle et par timer i byen med min mor. Vi trænger til at ose en håndfuld butikker igennem og drikke en latte et sted.

Dagens billede er fra Zoo - i tirsdags - et skillevejstræ ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar