mandag, januar 26, 2009

Mørkesort ...

... er den primære kulør ud for mine vinduer i skrivende stund.

Jeg vågnede kl. 05:32 af små løbende fødder hos overboen - og selvom der hurtigt blev stille igen - var jeg tilsyneladende hoppet ud af drømmeland for en stund. Så nu sidder jeg her med tændt stearin og mandel/appelsin te i min kop. Det er for så vidt ok ... jeg har fri hele ugen ... så lur mig om ikke jeg hiver torsk i land igen om et par timer. Jeg dur kun til tidlige morgener, hvis jeg ved at min dyne gir' kærlige kram inden for en overskuelig tid igen.

Kattedyret har lige kastet sig ud i en klatretur mod toppen af reolen, så lige nu ser det ud som om mine bøger har fået ører ... desværre er det endnu for mørkt til at forevige uden blitz ... og katte får altså de mest mærkværdige øjne med blitz.

Planen i dag, er noget med at få færdiggjort en masse papirer til kommunen, samt sidde i kø selv samme sted, for at være sikker på at alt er ok. Dernæst, var det egentlig at vi skulle i gang med at nedbryde, de næsten uoverstigelig bunker af mærkværdigheder, vi altid får samlet os og overbringe disse fine offergaver til lossepladsen. Eksempelvis: sidste års juletræ ...

Men min datter spurgte i går aftes, om vi - hvis vejrguderne ikke var imod os - kunne ta' en tur i Zoo. Det er efterhånden længe siden hun har haft dette ønske, så selvom min pung egentlig siger nej, tror jeg nu nok at min mund siger ja. Jeg er sikker på at luften vil ha' godt at os ... og også på at vores rod garanteret ingen steder løber imens ... faktisk er jeg alvorligt bange for at flere af de truede dyrearter kan nå at uddø inden vi lærer at rydde op ... trist men sandt ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar